Paweł Kubacki – skierniewicki rajdowiec, który zawsze staje na podium [ZDJĘCIA]

Natalia Zwolińska
Natalia Zwolińska
Od 2008 roku jeden z mieszkańców Skierniewic, Paweł Kubacki, bierze czynny udział w rajdach organizowanych przez mazowieckie oraz łódzkie autokluby.

Początki pasji

Na początku były to wyścigi na 1/4 mili, a pierwsze zawody w tej konkurencji, w których wystartował, odbywały się w Łodzi na ulicy Piłsudskiego. Pierwszym samochodem rajdowym była Honda CRX, oczywiście przystosowana do jazdy wyczynowej. Przygoda z szybką jazdą na 400 m zakończyła się w 2012 roku. Wynikało to przede wszystkim z kosztów napraw i przygotowania samochodu do kolejnych zawodów.

A po dwuletniej przerwie

Ponownie na tor, tym razem w ramach I Konkursu Zręcznościowego w Skierniewicach, Paweł Kubacki wrócił w 2015 roku seryjnym samochodem Toyota Corolla. Pilotem w rajdzie została późniejsza żona Pawła – Agata. Udział w tym konkursie przyniósł III miejsce w klasie 1.

Kolejny samochód

W 2014 roku, w garażu pojawiła się pierwsza rajdówka – Nissan Micra. Jak mówi właściciel

Damskie auto, którego nikt nie docenia.

Niestety pierwsza Micra dość krótko jeździła w rajdach. Jej karierę zakończyło dachowanie, po niecałym roku jazdy.
W chwili obecnej Paweł Kubacki, wraz ze swoim pilotem , Jakubem Kołakowskim, jeżdżą Micrą z 1994 roku o pojemności 1275 cm3.

Zmodernizowana Micra

Można powiedzieć, że samochód ten z wersją fabryczną wspólną mają jedynie nazwę. Na przygotowanie pojazdu do rajdów wydano koło 20.000zł. Zamontowana została specjalna, certyfikowana klatka z homologacją, fotele kubełkowe z homologacją FIA, czteropunktowe „szelkowe” pasy bezpieczeństwa, wyczynowe zawieszenie specjalnie zbudowane do tego pojazdu, sportowe hamulce, opony wyczynowe. Silnik został zmodyfikowany – zostały dołożone konie mechaniczne, przez co auto ma większą moc. Również układy wydechowy i dolotowy uległy modyfikacji. Skrzynia biegów została przerobiona na „krótką”, dzięki czemu Micra znacznie szybciej nabiera prędkości. We wnętrzu pojazdu nie znajdziemy tapicerki czy kanapy tylnej. Co warto podkreślić, wszystkie te modyfikacje zostały wprowadzone zgodnie z prawem. Samochód może poruszać się po drogach publicznych, jest w pełni dopuszczony do ruchu. Dzięki temu na rajdy nie trzeba transportować go specjalną lawetą.

I znowu podium

W niedzielę, 5 lipca, Paweł Kubacki z Jakubem Kołakowskim zajęli 2 miejsce w swojej klasie w Libet Rally Day w Warszawie. Zawody organizował klub Auto Koło Centrum. Warto podkreślić, ze skierniewiczanie startują w jednej z najpopularniejszych klas samochodów, a ich samochód ma jedną z mniejszych mocy. W Warszawie startowało 9 drużyn.

E-hulajnogi- nowe przepisy, koniec samowolki?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3