Jednocześnie spółki kolejowe wprowadzają nowe, prowizoryczne rozkłady jazdy.
Jak zwraca uwagę jeden ze stałych pasażerów kolei na trasie Skierniewice - Warszawa i z powrotem, pod pretekstem remontu z rozkładu "wylatuje" klika pociągów Twoich Linii Kolejowych, dzięki czemu rano i wieczorem robią się dwugodzinne dziury.
- Przykładowo, między godziną 7 rano a 9.30 będą jechały do Warszawy tylko dwa pociągi TLK, o godzinie 7.18 i 9.03. Zamiast TLK o 8.22, o godzinie 8.28 pojedzie pociąg Przewozów Regionalnych InterREGIO. Co po nim ludziom z biletami miesięcznymi ważnymi w Kolejach Mazowieckich czy TLK? - martwi się pasażer.
Przewoźnik uspokaja, że ma podpisane porozumienia z Kolejami Mazowieckimi w sprawie honorowania biletów miesięcznych TLK na trasie ze Skierniewic do Warszawy Wschodniej i z powrotem. - A pociąg po godzinie 8 rano wypadł z rozkładu jazdy nie z powodu naszej decyzji, ale decyzji zarządcy ruchu prowadzącego modernizację tej linii - dodaje Beata Czemerajda z PKP Intercity.
Ponadto zapowiada, że poranny pociąg TLK 91100 z godziny 6:14 (odjazd ze Skierniewic) przewoźnik zamierza wzmocnić o dodatkowe wagony. - Liczymy, że będzie większy o 4 wagony - mówi Beata Czemerajda.
Z kolei Koleje Mazowieckie wycofują na trasie Skierniewice - Warszawa jeden z czterech porannych pociągów - i jak przyznaje rzecznik tego przewoźnika, najbardziej obleganych przez pasażerów.
Zamiast odjazdów o 5:27, 5:57, 6:14 i 6:27, od 1 marca KM proponują odjazdy o 5:36, 6:04 i 6:23. Dlaczego jeden z pociągów "wypada" z rozkładu? - To nie jest decyzja spółki KM, lecz związane z koniecznością ograniczenia ruchu na tej trasie. Do swojego rozkładu wrócimy, gdy zakończy się remont - mówi Donata Nowakowska.
W najbliższym czasie wśród pasażerów PKP Intercity mają być rozprowadzane ulotki z informacjami na temat nowych połączeń i tłumaczeniem, dlaczego modernizacja torów jest konieczna.
Jak się dowiedzieliśmy w skierniewickim ratuszu, prezydent miasta występował do przewoźników o utrzymanie porannych pociągów.
Jeden z nich odpowiedział, że podjęto decyzję: "aby pociągi zestawiane były głównie ze składów wagonowych w celu zapewnienia odpowiedniej podaży miejsc, dostosowanej do występującego zwiększonego popytu na przejazd pociągami w omawianej relacji".
Mówiąc po polsku - ma być dobrze.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?