Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zakaz wyprzedzania w drodze na Warszawę. Jest wniosek o jego ustawienie [ZDJĘCIA]

Redakcja
W ciągu roku na pechowym odcinku drogi doszło do aż 15 kolizji i 5 wypadków.
W ciągu roku na pechowym odcinku drogi doszło do aż 15 kolizji i 5 wypadków. Ścieżka pieszo-rowerowa Skierniewice/Pamiętna/Kamion
O ustawienie znaków zakazu wyprzedzania na odcinku Drogi Krajowej nr 70 od ul. Unii Europejskiej do końca lasu wnioskowała skierniewicka policja. Powodem jest znaczący wzrost liczby wypadków i kolizji. Dalej też trwa walka o wybudowanie ścieżki rowerowej na całym odcinku od granic Skierniewic, do Kamiona.

Rosnąca liczba firm usługowych przy Drodze Krajowej nr 70, tuż za granicami Skierniewic, jest powodem, który zadecydował o tym, by rozważyć na tym odcinku wprowadzenie zmiany organizacji ruchu. Z wnioskiem takim wystąpili funkcjonariusze Komendy Miejskiej Policji w Skierniewicach.

- Mieliśmy liczne sygnały od mieszkańców, a także przeanalizowaliśmy statystyki wypadków i wydaje się zasadne, aby na odcinku od skrzyżowania z ulicą Unii Europejskiej do końca lasu postarać się o ustawienie znaku zakazu wyprzedzania. Na tym krótkim odcinku działa aż sześć firm, wiele osób do nich dojeżdża i właśnie podczas manewru skrętu najczęściej dochodzi do wypadków i kolizji – mówi Robert Zwoliński, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KMP Skierniewice.

Wniosek taki skierowano już do zarządcy drogi, czyli do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Pisma do tej instytucji ślą regularnie również ludzie zrzeszeni w grupie walczącej od ponad roku o wybudowanie przy DK 70 ścieżki rowerowej. Wnioskowali już do łódzkiego oddziału Dyrekcji oraz do warszawskiej centrali i chociaż odpowiedzi na inicjatywą nie są odmowne, to jednak wszystko rozbija się o pieniądze. W GDDKiA twierdzą, że na razie nie ma funduszy na tę inwestycję, choć nie jest wykluczone, że w przyszłości mogą się one pojawić. Sugerują również inne rozwiązanie.

- Obecnie obowiązujące przepisy prawa umożliwiają realizację zadań z zakresu budowy, przebudowy, remontu i ochrony dróg publicznych z budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Zadanie budowy ciągu pieszo-rowerowego, jako działania służące przede wszystkim mieszkańcom gmin Skierniewice i Puszcza Mariańska, w pełni wpisuje się w zakres działań administracji lokalnej – wyjaśnia Paweł Ścieranka, p.o. dyrektora Oddziału Łódzkiego GDDKiA.

Oznacza to ni mniej nie więcej, że jeśli gminy chciałyby sfinansować tę wielomilionową inwestycję, to mogą się za to zabierać.

Obecnie grupa inicjatywna z Pamiętnej i Kamiona wystąpiła do Ministerstwa Infrastruktury z wnioskiem, aby rozważyło ono zasadność przyznania pieniędzy na budowę ścieżki rowerowej od Skierniewic do końca Kamiona. Pomysłodawcom udało się uzyskać poparcie lokalnych polityków, a także setek mieszkańców, nie tylko gmin Skierniewice i Puszcza Mariańska, ale również Skierniewic. Także zdaniem policji, ścieżka taka byłaby dla rowerzystów i pieszych wybawieniem.

W ubiegłym roku na odcinku od ul. Unii Europejskiej, do Pamiętnej doszło do 3 wypadków, 2 kolizji, w których rannych zostało 5 osób. Na całym odcinku trasy, przy której chciano by wybudować ścieżkę rowerową, było aż 15 kolizji, 5 wypadków, a rannych zostało 6 osób.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na skierniewice.naszemiasto.pl Nasze Miasto