Z czego słyną w kraju Skierniewice, Łowicz i Rawa

Aneta Grinberg, tomi, burz
Dorota Rutkowska promuje Skierniewice przy każdej okazji
Dorota Rutkowska promuje Skierniewice przy każdej okazji fot. Jolanta Sobczyńska
Skierniewice to stolica nauk ogrodniczych, słynna z pracy instytutów, symbolem miasta jest jabłko. Władze Łowicza promują miasto folklorem, jego wyjątkowość podkreślając łowickimi pasiakami.

Rawa Mazowiecka, chociaż historię i tradycję ludową ma nie mniej bogatą, blado wypada na tle sąsiednich miast. W końcu gospodarze Rawy pozazdrościli promocji ościennym miastom i postanowili coś z tym zrobić.

- Kiedy w Spale wiceprezydent Dorota Rutkowska wręczała kolegom samorządowcom symboliczne jabłka ze Skierniewic, aż ścisnęło mnie z zazdrości - mówi otwarcie Eugeniusz Góraj, burmistrz Rawy Mazowieckiej. - Chciałbym, żeby Rawa też miała taki gadżet, który ewidentnie kojarzyłby się z naszym miastem. Wcześniej Rawa słynęła z żyletek, potem z wędlin produkowanych przez znane w kraju zakłady mięsne - przypomina. - A teraz co mamy? - pyta retorycznie.

Faktycznie. Promocja Rawy Mazowieckiej jako miasta pozostawia wiele do życzenia. Wielokrotnie negatywnie o tym mówił wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Wojciech Kubicki.

- Gadżety, smycze oraz katalogi na Dni Rawy to za mało - podkreśla Wojciech Kubicki. - To, że sportowcy wystąpią w koszulkach z napisem Rawa, również. Promocja miasta to szeroko zakrojone działania, przemyślane i konsekwentne.

Burmistrzowie Rawy wzięli krytyczne uwagi do serca. Zaprosili firmę z Krakowa, która ma pomóc wykreować symbol i stworzyć promocyjny wizerunek miasta. - Głównym zadaniem będzie opracowanie siedmioletniej strategii - wyjaśnia burmistrz Góraj. - Ceny za tę usługę jeszcze nie znam. Negocjacje trwają.

Skierniewice są już w trakcie opracowywania, przy współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Zawodową, dokumentu zawierającego strategię promocyjną miasta na najbliższe dwa lata. Obecnie działania ratusza obejmują doraźne akcje, jak wydanie skierniewickiego kalendarza i propagowanie dokonań oraz imienia Szczepana Pieniążka, znanego sadownika. Przy tej okazji wybito monetę lokalną z jego wizerunkiem. W skierniewickim Rynku ustawiono pomnik ławeczkę Pieniążka. W ubiegłym roku Skierniewice ubrały też Macieja Wisławskiego, znanego pilota rajdowego, w kombinezon z logo miasta.

Łowicz również nie zasypia gruszek w popiele. Latem na Starym Rynku działa specjalny sklep, w którym można kupić gadżety i materiały promujące ziemię łowicką. Prawdziwym hitem są łowickie podkładki pod tablice rejestracyjne.

Ale w Łowiczu o promocję zabiegają chyba wszyscy, chociażby z dumą nosząc łowickie pasiaki.

Wiceburmistrz Bogusław Bończak wysłał łowicki kubek dziennikarzom TVN24. Dołączył do niego życzenia. W ten sposób zapewnił miastu darmową promocję w ogólnopolskiej stacji telewizyjnej.

Łowickie gadżety trafiły też do telewizyjnego "Szkła kontaktowego", a to dlatego, że drużyną programu jest Pelikan Łowicz. Grzegorz Miecugow i Tomasz Sianecki otrzymali piłkę, puchar i klubowe szaliki.

Podatek cukrowy. Podreperuje budżet czy zdrowie Polaków?

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3