Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Skierniewice promują Jabłko, a Łowicz folklor

Tomasz Imiński, Aneta Grinberg, Współpraca Rafał Klepczarek
Wydział promocji kierowany przez A. Michalaka wydał wiele gadżetów promujących folklor
Wydział promocji kierowany przez A. Michalaka wydał wiele gadżetów promujących folklor fot. Rafał Klepczarek
Rawa Mazowiecka ma duże szanse na znalezienie się na planszy Monopoly, jednej z najbardziej znanych gier towarzyskich na świecie.

Z kolei łowicki ratusz zdobył ostatnio z Unii Europejskiej ponad 100 tysięcy złotych na promowanie marki "Łowicki folklor". A Skierniewice? Stoisko promocyjne tego miasta zdobyło niedawno pierwsze miejsce podczas Międzynarodowych Targów "Na Styku Kultur" w Łodzi. Rawa Maz. zajmuje obecnie szóste miejsce na liście miast, które chcą znaleźć się na planszy gry Monopoly. Za-szczytu tego dostąpią dwa najaktywniejsze miasta. Nic więc dziwnego, że rawscy urzędnicy zachęcają wszystkich rawian do głosowania w internecie. - W ten sposób osiągamy dwa cele. Promujemy miasto na zewnątrz, a także wciągamy mieszkańców w akcję promującą. Jesteśmy mile zaskoczeni, jak bardzo rawianie utożsamiają się ze swoim miastem - mówi Bożena Sukiennik z wydziału promocji rawskiego urzędu miasta. - Do akcji włączają się miejskie szkoły, Młodzieżowa Rada Miasta, a nawet rawscy seniorzy z Uniwersytetu Trzeciego Wieku.

Urzędnicy podkreślają, że Monopoly świetnie wpisuje się w nową strategię rawskiej promocji, gdzie słowem kluczem jest hasło "gra".

W walce o miejsce na planszy Monopoly można również głosować na Łowicz i Skierniewice. Miasta te są jednak w rankingu dalej (Skierniewice zajmują pozycję 220, zaś Łowicz jest 36).

Łowicki ratusz stawia na promocję księżackiego folkloru. Władze miasta pozyskały właśnie na ten cel 150 tysięcy zł z funduszy unijnych. Przez najbliższe 2,5 roku na promocję marki "Łowicki folklor" urzędnicy chcą wydać 314 tysięcy złotych. - Liczymy, że dzięki naszym działaniom folklor księżacki, z którym Łowicz kojarzy się nie tylko w kraju, nie zaniknie i będzie kultywowany przez młode pokolenie - mówi Artur Michalak, naczelnik wydziału promocji.

Skierniewice wybrały inną drogę. Stolica nauk ogrodniczych mocno promuje swoje symbole (np. jabłko). Władze organizują akcje przypominające, że Skierniewice znajdowały się na trasie Kolei Wiedeńskiej. Duże znaczenie w promocji Skierniewc zajmuje także sport. Kilka dni temu koszykarze MKS Skierniewice otrzymali z kasy miasta 100 tys. zł na promocję podczas meczów II ligi. Natomiast podczas Pucharu Polski seniorów w judo najlepsi zawodnicy z całej Polski otrzymali medale w kształcie jabłka. Każde miasto ma własny patent na promocję. Który jest najlepszy?

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na skierniewice.naszemiasto.pl Nasze Miasto