Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Od 1 czerwca kolej ponownie zmienia organizację ruchu na trasie Łódź - Warszawa

Sławomir Burzyński
W ramach inwestycji przebudowie ulegnie prawie 60 km torów
W ramach inwestycji przebudowie ulegnie prawie 60 km torów fot. Sławomir Burzyński
Samorządy czterech miast z dwóch województw zwierają szyki, by wymóc na kolei polepszenie warunków podróżowania na trasie Łódź - Warszawa.

Ze względu na trwającą przebudowę odcinka ze Skierniewic do Warszawy Zachodniej podróż pociągiem jest koszmarem dla tysięcy pasażerów.

- W pojedynkę niewiele jesteśmy w stanie zrobić. Dlatego zaprosiliśmy przedstawicieli władz regionów oraz sąsiednie samorządy, by wymienić się doświadczeniami i skonkretyzować postulaty. Za nami stoją tysiące pasażerów z Łodzi, Koluszek, Żyrardowa i okolic, którzy codziennie mają jeden cel: chcą szybko oraz w godnych warunkach dojechać i potem wrócić z pracy - prezydent Skierniewic tak podsumował pierwsze spotkanie, jakie odbyło się w marcu.

W tym tygodniu samorządowcy rozmawiali nie tylko między sobą, ale też z przedstawicielami zarządcy sieci kolejowej i przewoźników: PKP PLK, Przewozy Regionalne i Koleje Mazowieckie (zabrakło przedstawiciela PKP Intercity).

Głównymi celami spotkania było przekonanie kolejowych władz o konieczności uruchomienia tymczasowego przystanku dla pociągów omijających Skierniewice, konieczności budowy dodatkowych miejsc parkingowych w pobliżu skierniewickiego dworca PKP, zorganizowania dla pasażerów pełnej informacji o wszelkich zmianach w kursowaniu pociągów podczas przebudowy linii kolejowej i wydłużenia składów pociągów w godzinach szczytu.

- Zależy nam przede wszystkim na przystanku i parkingach. Nasze postulaty spotkały się ze zrozumieniem, a jaki będzie efekt, przekonamy się za kilka dni - mówi Leszek Trębski.

Propozycja samorządowców jest taka, by na czas najintensywniejszych robót i wytyczonego w związku z tym objazdu przez Łowicz i Sochaczew, uruchomić przystanek tymczasowy w Mokrej pod Skierniewicami. Intercity twierdzi jednak, że peron na przystanku Mokra jest zbyt krótki.

- Zmierzymy długość i jeżeli zmieści się 6 czy 7 wagonów, to nie widzę problemu. Jeżeli się tyle nie zmieści, to przecież na dworcach można informować, że dla podróżnych wysiadających w Skierniewicach są na przykład trzy pierwsze wagony... Z każdej sytuacji można jakoś wybrnąć - uważa prezydent Skierniewic.

Miasto chce również namówić kolej, by udostępniła swoje tereny wzdłuż ulicy Bielańskiej, gdzie można urządzić dodatkowe parkingi samochodowe dla podróżnych. Wszystkie wolne place komunalne wokół dworca są już dostosowane do parkowania. Ponadto podczas tegorocznej przebudowy ulicy Sienkiewicza i Lelewela część trawników zostanie zamieniona na parkingi.

- Jeśli chodzi o wydłużenie składów w czasie szczytu porannego i popołudniowego, kolejarze zapewniają, że jest to już załatwione - mówi Anna Wolińska z biura prasowego ratusza.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na skierniewice.naszemiasto.pl Nasze Miasto