Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

Tydzień Bibliotek. Co ugotuje Monika Mrozowska? Które projekty zyskają uznanie jury?

Tydzień Bibliotek. Co ugotuje Monika Mrozowska? Które projekty zyskają uznanie jury?

Bociany czarne - Skierka i Królewicz - mają piątkę piskląt!

O TYM SIĘ MÓWI
Bociany czarne - Skierka i Królewicz - mają piątkę piskląt!

Polecamy

Uwielbiasz spektakularne widoki? To musisz zobaczyć te klify w Polsce

Uwielbiasz spektakularne widoki? To musisz zobaczyć te klify w Polsce

Ten makaron ze szparagami i kurczakiem zrobisz w mig. Prosty i pyszny obiad

Ten makaron ze szparagami i kurczakiem zrobisz w mig. Prosty i pyszny obiad

Jeden kod BLIK i możesz stracić pieniądze! Nowa metoda oszustów

Jeden kod BLIK i możesz stracić pieniądze! Nowa metoda oszustów