Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dworzec Fabryczny bez informacji dla turystów

Matylda Witkowska
Podróżni przyjeżdżający na dworzec Łódź Fabryczna nie mogą znaleźć informacji o Łodzi. Dwa miesiące od otwarcia punkt informacji turystycznej ciągle nie działa
Podróżni przyjeżdżający na dworzec Łódź Fabryczna nie mogą znaleźć informacji o Łodzi. Dwa miesiące od otwarcia punkt informacji turystycznej ciągle nie działa
Dworzec Łódź Fabryczna nadal bez informacji turystycznej - wysiadający z pociągów pytają przechodniów, jak trafić na Piotrkowską.

Przyjezdni docierający do Łodzi przez dworzec Łódź Fabryczna nie mają dostępu do informacji turystycznej. Nie wiadomo, kiedy to się zmieni, bo magistrat nie może się dogadać z zarządem dworca co do ceny wynajmu punktu informacyjnego.

Od dwóch miesięcy podróżnych wita jedynie jaskrawa informacja że „tutaj powstaje punkt obsługi klienta MPK - Łódź oraz Centrum Informacji Turystycznej”. Na dworcu i w okolicy nie ma też żadnego planu miasta, folderów reklamowych ani ulotek.

Zobacz też: Walentynki w Łodzi. Teatr Muzyczny na Fabrycznym

Przewodnik po Łodzi, Jarosław Janowski, uważa, że to skandal. - Ludzie wysypują się z pociągu i pytają mieszkańców jak dojść do ul. Piotrkowskiej. Mnie też kilka razy zaczepiali - mówi Janowski. - Na dworcu nie ma też żadnej informacji turystycznej ani wskazówek, gdzie ją znaleźć. Kiedyś sam jej szukałem. Pomoc zaoferował mi dworcowy ochroniarz - dodaje przewodnik.

Ludzie wysypują się z pociągu i pytają mieszkańców, jak dojść do ul. Piotrkowskiej”

Punkt, w którym ma być Centrum Informacji Turystycznej w Łodzi, oznakowano już w grudniu. Dwie trzecie ma zająć MPK ze sprzedażą biletów i informacjami o rozkładach jazdy. Jedną trzecią ma zająć CIT, by udostępniać przyjezdnym plany miasta, informacje o zabytkach i noclegach.

Punkt jednak nie działa, bo MPK i łódzki magistrat nie podpisały jeszcze umowy o najmie powierzchni. Problemem jest cena: ok. 8 tys. zł miesięcznie za cały punkt.

- Zaproponowana przez dworzec cena 90 zł za mkw. jest dla nas zbyt wysoka. Punkt nie byłby rentowny - tłumaczy Sebastian Grochala, rzecznik łódzkiego MPK.

Dlatego magistrat i MPK chcą wynegocjować niższą cenę. - Jednak na naszą korespondencję PKP SA odpowiada bardzo długo - mówi Grochala.

MPK chciało postawić na dworcu tzw. elektroniczny totem informacyjny, w którym pasażerowie mogliby sami odnaleźć informację. - Totem jest gotowy, możemy go postawić z dnia na dzień. Jednak ze strony PKP nie otrzymaliśmy zgody - dodaje rzecznik Grochala.

Dobrej myśli co do otwarcia punktu są władze Łodzi. - Liczymy na dobre zakończenie negocjacji z PKP - mówi Marcin Masłowski, rzecznik prezydenta Łodzi.

UMŁ chce też umieścić informacje na wiatach MPK oraz citylightach na miejskim terenie wokół dworca.

Menadżer dworca Janusz Rau nie chciał wypowiadać się na temat udostępniania informacji turystycznych.

Aleksandra Grzelak z biura prasowego PKP SA wyjaśnia, że na większych dworcach w Polsce działają punkty Info Dworzec. Oprócz informacji o dworcu i pociągach można tam uzyskać informacje turystyczne. Jednak w Łodzi taki punkt nie został uruchomiony.

Punkty CIT działają jednak na dworcu Łódź Kaliska i na łódzkim lotnisku.

Zobacz też: Zwiedzanie Dworca Fabrycznego za opłatą?

cs]

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto