Do przetargu zgłosiły się dwie firmy. Korzystniejszą ofertę złożyła firma Swarco Poland. Wartość prac została wyceniona na 348 703 zł.
Dodatkowym kryterium była zadeklarowane przez wykonawcę wykonanie komputerowej symulacji ruchu, sporządzanie tygodniowych raportów o stanie zaawansowania prac oraz zapewnienie stałego dostępu do wersji elektronicznej dokumentacji projektowej. To zdecydowanie ułatwi nam kontrolowanie całego procesu i pozwoli na szybką reakcję w razie potrzeby - przekazali drogowcy.
Teraz zaczną się przygotowania do podpisania umowy. Po tym etapie wykonawca będzie miał 180 dni na realizację zdania. Po wykonaniu i zatwierdzeniu projektu, urzędnicy ogłoszą przetarg na wykonanie prac w terenie.
Szacunkowy koszt zaprojektowania oraz przeprowadzenia prac w terenie to ok. 2 mln zł. - Właśnie tyle przyznała nam Rada m.st. Warszawy. Bez dodatkowych środków realizacja zadania nie byłaby możliwa - podkreślił ZDM.
Pierwsza kładka pieszo-rowerowa
Przypomnijmy, że budowana przeprawa będzie pierwszym w Warszawie mostem dostępnym wyłącznie dla pieszych i rowerzystów. Konstrukcja będzie liczyć 452 metry długości. Piesi spacerem pokonają przeprawę w ciągu 6 minut, rowerzyści przejadą nią z kolei w 2 minuty.
To będzie najdłuższa tego typu przeprawa w Polsce. Most pieszo-rowerowy połączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. Przybliży Pragę do nowego, zielonego centrum miasta. To będzie jedna z wizytówek stolicy - mówił Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.
Za realizację inwestycji odpowiada firma Budimex. Koszt przedsięwzięcia to 120 mln 961 tys. zł brutto. Budowa obiektu ma zostać zakończona w 2024 roku.
Strefa Biznesu: Dzień Matki. Jak kobiety radzą sobie na rynku pracy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?