Adres zameldowania zmienisz, nie wychodząc z domu. Ministerstwo Cyfryzacji pozwala na zmianę danych o zameldowaniu online

MR, JS
Adres zameldowania zmienisz online
Adres zameldowania zmienisz online 123rf
Ograniczenia jakie zostały wprowadzone przez rząd i narodowa kwarantanna #zostańwdomu sprawiły, że wielu ważnych spraw nie możemy załatwić z domu. Jednak Ministerstwo Cyfryzacji wyszło naprzeciw naszym potrzebom. Od ręki możecie zdobyć dokument potwierdzający wasze zameldowanie online. Wystarczy skorzystać z nowej e-usługi.

„Pobierz dokument o zameldowaniu” – tak nazywa się e-usługa, którą właśnie uruchomiło Ministerstwo Cyfryzacji. Usługa jest całkowicie bezpłatna, a aby z niej skorzystać potrzebujemy profilu zaufanego (PZ) i oczywiście komputera lub telefonu z dostępem do internetu. 

Adres zameldowania zmień online. Jak możesz to zrobić?

  • Krok 1: Wejdź na stronę www.GOV.pl i wybierz e-usługę "Pobierz dokument o zameldowaniu". Zalogować się możesz za pomocą profilu zaufanego. 
  • Krok 2: Sprawdź swoje dane, w tym aktualny adres lub adresy zameldowania. Pamiętaj, że równocześnie możesz mieć jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego. 
  • Krok 3: Wskaż rodzaj adresu (stały, czasowy lub ich brak), dla którego ma zostać wydany dokument. Kliknij Dalej. 
  • Krok 4: Sprawdź swoją skrzynkę odbiorczą na koncie "Mój GOV" (znajdziesz ją na stronie www.GOV.pl, w jej prawym górnym rogu). W skrzynce powinien się znaleźć dokument z informacją o zameldowaniu. Zostanie przesłany w PDF, będzie opatrzony elektroniczną pieczęcią Ministra Cyfryzacji. 

Przy zmianie adresu zameldowania pamiętaj - dokument elektroniczny nie powinien być drukowany

Pamiętaj! Nie należy drukować przysłanej informacji. Jest ona dokumentem wyłącznie w elektronicznej formie. Minister Marek Zagórski tłumaczy: 

Dokument otrzymamy na swoją skrzynkę niezwłocznie. W wyjątkowych sytuacjach może to zająć do 10 minut . Przed pobraniem informacji warto się upewnić, czy urząd lub instytucja, które jej od nas wymagają - przyjmują dokumenty elektroniczne. Jeśli tak - dokument o zameldowaniu możemy wysłać im np. mailem. 

  

Nie masz adresu zameldowania? Możesz uzupełnić te dane online

Jeśli do tej pory nie miałeś adresu zameldowania, możesz to zmienić uzupełniając odpowiednie dane w formularzu gov.pl. Do takiej operacji będziesz potrzebował profilu zaufanego oraz - jeśli jesteś właścicielem nieruchomości, w której chcesz się zameldować - dokumentu potwierdzającego prawo do własności. Może to być:

  • umowa cywilnoprawna (np. umowa najmu), odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, 
  • decyzja administracyjną, orzeczenie sądu. 

Jeżeli NIE jesteś właścicielem i nie masz też innego tytułu prawnego do np. mieszkania, potrzebujesz skanów:

  • oświadczenia właściciela lub innego podmiotu, który ma tytuł prawny do mieszkania, potwierdzającego twój pobyt w lokalu, 
  • dokumentu, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu. 

Jak się zameldować online? Przedstawiamy instrukcję krok po kroku:

  • Krok 1: Wejdź na stronę www.GOV.pl i wybierz tam e-usługę "Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące". Kliknij przycisk "Zamelduj się" i zaloguj się profilem zaufanym. 
  • Krok 2:  Wybierz rodzaj pobytu, na jaki chcesz się zameldować. 
  • Krok 3: Zaznacz, kogo chcesz zameldować. 
  • Krok 4: Dołącz odpowiednie dokumenty. 
  • Krok 5: Wypełnij pozostałe pola z danymi osobowymi i adresem zameldowania. 
  • Krok 6: Sprawdź i podpisz wniosek profilem zaufanym. Potwierdzenie złożenia wniosku dostaniesz na swoją skrzynkę na koncie Mój GOV. 

Szef Ministerstwa Cyfryzacji dodaje:

Jeśli poprawnie dołączyliśmy wszystkie potrzebne dokumenty - urzędnik zamelduje nas od razu po otrzymaniu naszego zgłoszenia. Przez internet możemy także dowiedzieć się, czy już jesteśmy zameldowani. Wystarczy sprawdzić swoje dane w rejestrze PESEL. Aby to zrobić również potrzebujemy profilu zaufanego. To kolejny dowód na to, że naprawdę warto go mieć. 

Aby dużo zarabiać trzeba być...Zobacz listę zawodów

Wideo

Materiał oryginalny: Adres zameldowania zmienisz, nie wychodząc z domu. Ministerstwo Cyfryzacji pozwala na zmianę danych o zameldowaniu online - Express Bydgoski

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie