- Sprzedawca zapewniał mnie, że laptop ma trzy wejścia USB, a okazało się, że są tylko dwa - opowiada pan Piotr. - Nie jestem komputerowym specjalistą i kiedy udałem się na zakupy, zaufałem fachowcom. Poprosiłem o pokazanie sprzętu, który będzie posiadał wejścia USB typu 2.0 i 3.0, bo tak zasugerował mi kolega. Zaproponowano mi laptopa marki Asus. Sprzęt podobał mi się, ale dostrzegłem, że ma jedynie dwa wejścia USB. Sprzedawca zapewniał mnie jednak, że z tyłu urządzenia są dodatkowe porty. Uwierzyłem mu.
Po rozpakowaniu komputera i włączeniu sprzętu w domu okazało się, że laptop ma tylko dwa porty.
- To była sobota. Myślałem, że sklep w niedzielę jest nieczynny, więc z reklamacją poszedłem w poniedziałek. Poprosiłem o wymianę sprzętu na taki, który będzie miał co najmniej trzy wejścia USB - mówi nasz Czytelnik. - Moja prośba nie została spełniona, więc poprosiłem o pomoc rzecznika konsumentów.
Nasz Czytelnik nie chce zwrotu pieniędzy. Usatysfakcjonuje go wymiana towaru nawet z dopłatą. Sieć nie chce jednak iść na ustępstwa.
- Według wyjaśnień sprzedawcy, o wprowadzeniu w błąd klienta nie mogło być mowy. Sprzedawca wyraźnie informował o ilości i rodzaju wejść USB - argumentuje Tomasz Siedlecki, dyrektor ds. marketingu EURO-net Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie. - Być może doszło do jakiegoś nieporozumienia w chwili finalnego wyboru produktu.
Dyrektor sieci stwierdza, że wymiana towaru nie jest możliwa.
- Klient uruchomił komputer i uaktywnił system operacyjny, który w tym momencie nosi znamiona "używanego" w oczach kolejnego nabywcy - wyjaśnia Tomasz Siedlecki. - Aby nasz klient nie czuł się pokrzywdzony i miał poczucia niezadowolenia z zakupu, sprzedawca zaoferował mu sprzedaż rozgałęziacza USB 2.0 za symboliczne 1 zł. Taką ofertę nasza sieć cały czas podtrzymuje. Rozgałęziacz zwiększy liczbę wejść USB.
Pan Piotr nie daje za wygraną i przygotowuje kolejne pismo.
Zgodnie z polskim prawem, sprzedawca ma obowiązek udzielić klientowi jasnych i zrozumiałych informacji niezbędnych do prawidłowego korzystania ze sprzedanego towaru. Zaś klient ma obowiązek przez zakupem dokładnie sprawdzić towar.
Konsument ma też prawo żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez np. wymianę na nowy.
Sporne kwestie rozstrzyga sąd.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?