MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Podszywają się pod TP SA i domagają się zmiany umowy

Agnieszka Kubik
Po metodzie "na wnuczka" starsze osoby są narażone na inne zagrożenia
Po metodzie "na wnuczka" starsze osoby są narażone na inne zagrożenia Agnieszka Kubik
Operatorzy podszywają się pod TP SA, domagając się zmiany umowy. Czasem grożą. Nękają głównie starsze osoby.

Skierniewiczanie coraz częściej nękani są dziwnymi telefonami. Po podniesieniu słuchawki słyszą, że oto dzwoni do nich: Telekomunikacja Nowa lub Novum, TelePolska, Telekomunikacja Dzień Dobry SA, Telestrada czy Telecom SA - bo tak przedstawiają się firmy - by zaproponować zmianę umowy abonenckiej. - Mało zawału nie dostałem, gdy usłyszałem, że jak tego nie zrobię, to odetną mi telefon w domu - mówi 80-letni skierniewiczanin (dane do wiadomości redakcji). - Na szczęście syn wytłumaczył mi, że to oszustwo, i żebym się nie przejmował, ale w pierwszej chwili emocje były ogromne.

Podobne doświadczenia ma pani Jolanta.
- Słyszą, że odbiera starsza osoba i nagabują, a nawet czasem grożą - mówi kobieta. - Najgorsze, że nawet jak rzucam słuchawkę i nie chcę tego słuchać, próbują jeszcze wiele razy. Musiałabym chyba tylko stać i odbierać telefony.

Sygnały tego typu dotarły już do Miejskiego Rzecznika Konsumenta w Skierniewicach ("W ubiegłym roku miałam kilka skarg na Telekomunikację Novum" - mówi Maria Błaszczyńska), nie były natomiast zgłaszane skierniewickiej policji, choć jej rzecznik przyznaje, że sam często odbiera podobne telefony.

Telekomunikacja Polska SA zna dokładnie te praktyki. - Niestety, coraz częściej dotykają one naszych klientów, którym nazwa "telekomunikacja" kojarzy się tylko z jedną firmą, z Telekomunikacją Polską - mówi Maria Piskier, rzecznik TP SA. - Na tym właśnie żerują przedstawiciele innych operatorów, wprowadzając w błąd klientów. Praktyki te są na tyle niebezpieczne i nieuczciwe, że zainteresował się nimi Urząd Komunikacji Elektronicznej.

UKE podkreśla, że ofiarą nieuczciwych przedstawicieli handlowych wynajmowanych przez telekomy padają przede wszystkim osoby starsze.
- W większości przypadków skarżą się oni, że przedstawiciele Novum wprost informują, że reprezentują Telekomunikację Polską SA lub innego dostawcę usług - mówi Piotr Dziubak z UKE. - W niektórych przypadkach przedstawiciele np. Telekomunikacji Novum twierdzą, iż Telekomunikacja Polska została podzielona, a Novum jest jej następcą prawnym. W innych konsumenci informują, iż umowy nie zawarli, a podpisy na umowach, na które powołuje się Novum, zostały sfałszowane. Celem ich działań jest uzyskanie wynagrodzenia prowizyjnego, otrzymywanego od każdej podpisanej umowy - dodaje.

Jak sobie zatem radzić? Urząd podkreśla, że w każdym przypadku abonent, który ma wątpliwości co do warunków proponowanej nowej umowy, treści jej postanowień czy zasad funkcjonowania usługi, może szukać pomocy kontaktując się z telefonicznym Centrum Informacji Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem infolinii 801 900 853 (koszt połączenia według taryfy operatora lokalnego) lub 22 534 91 74 od poniedziałku do piątku w godzinach 7.15 - 16:15 lub ewentualnie mailem: [email protected].

- Obecnie prowadzimy postępowanie przeciwko Novum za zawyżanie wysokości roszczeń z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Novum zostało już raz ukarane za naruszenie obowiązków informacyjnych. Nałożono wówczas karę w wysokości 250 tys. złotych - dodaje Piotr Dziubak.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zastrzeż PESEL - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na skierniewice.naszemiasto.pl Nasze Miasto