W Skierniewicach strefę płatnego parkowania przywrócono w połowie ub.r. Obejmuje Rynek oraz przyległe ulice Senatorską i Żwirki. Wcześniej odpłatność za postój w centrum obowiązywała w latach 2007 - 2015. Zniesiono ją z myślą o pobudzeniu handlu, jednak szybko okazało się, że brak opłat zatrzymał rotację samochodów i znalezienie miejsca do zaparkowania graniczyło z cudem. O rozwiązanie problemu apelowali działający w centrum przedsiębiorcy. Ci sami, którzy teraz - pół roku po spełnieniu ich prośby - chcą zmian w regulaminie: wprowadzenia możliwości bezpłatnego postoju przez pierwsze pół godziny.
- Od momentu wprowadzenia strefy płatnego parkowania nasze obroty spadły o ponad 20 procent - przekonują.
Podobne argumenty przekonały radnych z Łowicza do całkowitej likwidacji strefy płatnego parkowania w rejonie tamtejszych rynków. Od 1 stycznia przeszła ona już do historii. W jej miejsce ma się pojawić oznakowanie, zakazujące postoju powyżej 40 minut w dni robocze w godz. 9-17.
Dokładnie odwrotne podejście prezentują radni łódzcy, którzy jeszcze w październiku zadecydowali o powiększeniu strefy płatnego parkowania w stolicy województwa. Do obecnych 4,6 tys. miejsc postojowych po 2 marca br. dojdzie 3 tys. nowych, strefa płatnego parkowania obejmie m.in.parking podziemny przy dworcu Fabrycznym. Oprócz wymuszenia większej rotacji samochodów, powiększenie płatnej strefy parkowania ma przynieść dodatkowe 3,6 mln złotych dochodu do miejskiej kasy.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?