Bioróżnorodność w obrębie roślin drzewiastych i zielnych w ogrodzie to wiele gatunków zestawionych zgodnie z wymaganiami siedliskowymi i zasadami tworzenia ogrodu. Trzeba zapewnić tym gatunkom możliwe dobre warunki wzrostu i wyeksponować ich walory dekoracyjne. Aby temu sprostać zaplanowano w ogrodzie strefę roślin wrzosowatych, zimozielonych, skalnych. Szczególną rolę pod względem funkcjonalnym (zacienienie w czasie lata miejsca zabaw dla dzieci) pełni posadzony z modrzewia europejskiego i daglezji zielonej szpaler drzew wzdłuż granicy z placem zabaw dla przedszkolaków. Wysoką wartość ekologiczną mają gatunki zestawione w nieformowany, naturalny żywopłot osłaniający ogród od strony północnej. Większość z nich to silnie rosnące krzewy i niskie drzewa tworzące owoce chętnie zjadane przez ptaki w okresie zimowym. Przy wyborze roślin zwrócono uwagę na gatunki rodzime, a wśród nich na te, które są objęte całkowitą bądź częściową ochroną w środowiskach naturalnych. Roślinom skalnym sprzyjać będzie aranżacja rumowiska z piaskowca w strefie rabaty żwirowej.
Poza różnorodnością biologiczną w ogrodzie, wysoką wartość dydaktyczną (zwłaszcza dla uczniów naszej szkoły - technikum architektury krajobrazu, technikum ogrodnicze, ochrony środowiska) ma zaplanowany nowoczesny system nawadniania roślin - pozwalający na precyzyjne, oszczędne dawkowanie wody dostosowane do wymagań roślin i stanu wilgotności gleby. W wyposażeniu ogrodu uwzględniono biokompostowniki pozwalające na właściwe zagospodarowanie szczątek roślinnych.
Więcej informacji: http://www.budowlanka1.edu.pl/ogrodek/index.html
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?