Znane marki na wyciągnięcie ręki

Artykuł sponsorowany
Mieszkańcy Skierniewic kochają znane, sieciowe sklepy odzieżowe. Na „markowe” zakupy regularnie jeżdżą do innych miast, oddalonych nawet o 70 km od swojego miejsca zamieszkania. O fenomenie „turystyki zakupowej” oraz potrzebach konsumentów z mniejszych miejscowości donosi sondaż instytutu badawczego TNS POLSKA przeprowadzony w styczniu b.r. na zlecenie Dekada Realty.

TNS Polska, na przykładzie Skierniewic, sprawdził nawyki konsumentów w miastach do 50 tys. mieszkańców. Okazuje się, że po produkty znanych i cenionych marek skierniewiczanie gotowi są wybrać się na zakupy do galerii handlowych w Warszawie lub Łodzi, chociaż przyznają, że woleliby tego typu zakupy robić w swoim mieście.
Niemal połowa (49%) ankietowanych deklaruje, że regularnie jeździ na zakupy do sąsiednich miejscowości, najczęściej do Warszawy (83%) i Łodzi (61%).

Skierniewiczanom zdarza się także wybierać ofertę handlową sąsiedniego Żyrardowa, który mimo, iż wielkością przypomina Skierniewice, posiada kilka centrów handlowych. - Z badań wynika jasno, że mieszkańcy mniejszych miast chcą mieć u siebie znane marki modowe, a kiedy ich nie znajdują, rozwija się tzw. „turystyka zakupowa”, która jak wskazuje sondaż, jest w Skierniewicach silnym trendem - mówi prezes Dekada Realty, Aleksander Walczak.

Odpowiedzią na potrzeby lokalnych konsumentów jest planowana rozbudowa jedynej w mieście galerii handlowej: Dekada. Większy obiekt z bogatszą ofertą i wygodnym parkingiem, nie tylko zaspokoi potrzeby mieszkańców ale i znacząco przyczyni się do rozwoju gospodarczego miasta sprawiając, że Skierniewice staną się liderem handlu w regionie. Plany rozbudowy galerii popierają mieszkańcy; ponad ¾ (77%) z nich deklaruje, że chce rozbudowy i wzbogacenia oferty o znane marki odzieżowe, a niemal 70% biorących udział w badaniu zaznacza, że jeżeli oferta Dekady zostałaby poszerzona, odwiedzaliby ją częściej. Co więcej, sieci odzieżowe także zainteresowane są rozwojem na lokalnych rynkach: – Ze wstępnych rozmów ze znanymi, międzynarodowymi markami odzieżowymi wynika jasno, że z chęcią otworzą swoje salony w Skierniewicach – potwierdza A. Walczak.

Zgodnie z badaniami TNS, najliczniejszą grupą kupującą w skierniewickiej Dekadzie są ludzie młodzi (18 – 29), a więc ci najbardziej zainteresowani nowościami ze świata mody oraz ofertą znanych marek odzieżowych. Aleksander Walczak dodaje - Według ankiety CBOS z 2013 r. dla młodych ludzi jednym z najważniejszych wyznaczników zakupu jest jakość i marka. Aż 1/3 ankietowanych stawia je ponad cenę produktu, dlatego salony odzieżowe znanych firm to właśnie to, na co czekają konsumenci w Skierniewicach.

Planowana rozbudowa zakłada nie tylko wprowadzenie do Dekady popularnych marek modowych, ale i rozszerzenie strefy gastronomicznej, co zgodne jest z oczekiwaniami rynku. - W raporcie dla branży HoReCa z 2012 r. specjaliści prognozują, że rok 2014 będzie rokiem poprawy sytuacji finansowej w branży gastronomicznej – dodaje A. Walczak. - Wychodząc naprzeciw tym prognozom planujemy poszerzyć propozycję gastronomiczną również o znane i lubiane restauracje.

Obecna oferta galerii to 16 sklepów m.in.: supermarket Tesco, sklep obuwniczy Deichmann i CCC,

a także drogeria Rossmann i RTV Euro AGD. Po rozbudowie Dekada zyska około 8 tys. kw. nowej przestrzeni, a dla wygody klientów zostanie zbudowany podziemny parking na 250 miejsc. Dekada, pierwsza i jedyna nowoczesna galeria handlowa w liczących 50 tys. mieszkańców Skierniewicach, w ciągu swojej niemal 3-letniej obecności w mieście zyskała wielu stałych klientów. Sondaż TNS potwierdza, że 9 na 10 ankietowanych skierniewiczan odwiedziło ten obiekt przynajmniej raz, a niemal co trzeci mieszkaniec do Dekady chodzi przynajmniej kilka razy w miesiącu. - W każdym miesiącu Dekadę odwiedza ponad 120 tys. osób. To aż 2,5 razy więcej niż liczba mieszkańców Skierniewic! – komentuje Aleksander Walczak.

Z ankiety przeprowadzonej w czerwcu 2013 roku przez CBRE wśród europejskich konsumentów wynika, że preferujemy zakupy w osiedlowych sklepach bądź w centrach handlowych znajdujących się w mieście zamieszkania – deklaruje to aż 78% respondentów. Widać więc, że poszerzanie oferty handlowej w małych miastach to trend, który może się opłacić obu stronom. Ponadto, Polska jest wciąż na jednym z ostatnich miejsc w Europie pod względem zakupów przez Internet. Przykładowo: w Szwecji odzież przez internet kupuje aż 70% konsumentów, u nas to tylko 16%. Jak widać, stacjonarne sklepy to wciąż dla polskich konsumentów preferowane rozwiązanie.

*Badanie przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie Dekada Realty w dniach 9 – 12.01.2014 r. na reprezentatywnej grupie 1000 mieszkańców Skierniewic powyżej 18 r. ż. (dobór próby: kwotowy ze względu na parametry płeć, wiek, wykształcenie; technika: wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo CATI).

Dekada to sieć galerii i centrów handlowych typu convenience. Do Grupy DEKADA należą centra już otwarte w takich miastach jak: Grójec, Myślenice, Kraków, Sieradz, Skierniewice, Żyrardów i Olsztyn. W najbliższej przyszłości uruchomione zostaną obiekty w Nowym Targu (25.03.2014) oraz Brodnicy i Malborku. Głównymi najemcami galerii i centrów handlowych DEKADA są największe sieci sklepów w Polsce: spożywcze, RTV i AGD, odzieżowe, obuwnicze, drogeryjne, apteczne i inne oraz sieciowe firmy usługowe i gastronomiczne.

KINO CINETRIX 6D W SKIERNIEWICKIEJ DEKADZIE
Dotychczasowa oferta Dekady w Skierniewicach poszerzyła się o Kino Cinetrix 6D. Pierwszych widzów nowe kino powitało już 6 marca.

Do grona najemców skierniewickiej Dekady dołączyło Kino Cinetrix6D. To forma rozrywki, w której połączenie obrazu 3D oraz efektów specjalnych, takich jak wiatr, śnieg, deszcz czy wstrząsy foteli, dają widzowi efekt bezpośredniego uczestnictwa w filmie. Kino Cinetrix 6D jest pierwszym tego typu kinem w Skierniewicach. W repertuarze znajdują się seanse skierowane zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci.

– Dla najmłodszych przygotowaliśmy specjalne seanse bajek, podczas których efekt ruchomych foteli został ograniczony i dostosowany do możliwości percepcyjnych najmłodszych widzów, natomiast dodajemy tak lubiane przez nich efekty, jak np. bańki mydlane – mówi Michał Rożnowiecki, prezes spółki Cinetrix. – Mamy nadzieję, że skierniewiczanie docenią bogatszą ofertę rozrywkową w Dekadzie i będą licznie odwiedzać nasze kino – dodaje M. Rożnowiecki.

Dekada w Skierniewicach jest już wynajęta w 100 proc. Kino 6D wzbogaci ofertę handlową centrum, którą tworzą m.in. takie marki jak Tesco, CCC, RTV Euro AGD, Empik czy Rossmann. Cinetrix 6D jest pierwszym punktem w obiekcie o charakterze rozrywkowym.

– Dostrzegamy potrzebę uzupełniania miejskiej oferty kulturalno-rozrywkowej i widzimy w przestrzeniach naszych centrów handlowych miejsce dla tego typu inicjatyw – mówi Aleksander Walczak, prezes Dekada Realty. – Kino Cinetrix 6D jest już drugim tego typu projektem w naszych centrach handlowych. W ubiegłym roku kino wzbogaciło także ofertę Dekady w Sieradzu i do dziś cieszy się ono niesłabnącą popularnością – zauważa A. Walczak.

Dekada Skierniewice to największy obiekt handlowo-usługowy w mieście. Zlokalizowany przy ul. Reymonta, w bliskim sąsiedztwie śródmiejskiego Rynku, umożliwia łatwy dostęp zarówno dla pieszych, jak i zmotoryzowanych klientów. Na dwóch poziomach centrum handlowego liczącego 3 350 mkw. znajduje się 16 lokali handlowo-usługowych.

Centra Handlowe Dekada nagrodzone
Otwarta w listopadzie 2013 r. Dekada Grójec została uhonorowana prestiżową nagrodą „Retail Park of the Year”, przyznaną w międzynarodowym konkursie CEE Retail Real Estate Awards. Już drugi raz jury tego konkursu nagrodziło obiekt należący do sieci centrów handlowych Dekada. W ubiegłym roku Dekada Olsztyn została wybrana najlepszym obiektem roku w kategorii do 15 tys. mkw. powierzchni w konkursie CEE RETAIL AWARDS 2012. Oba nagrodzone obiekty to tzw. „centra wygodnych zakupów”, w którym znaleźć można wszystkie najpotrzebniejsze produkty i usługi.

Już po raz szósty wydawca miesięcznika „Europa Property” wyróżnił wiodące firmy sektora nieruchomości komercyjnych z regionu Europy Centralnej i Wschodniej nagrodą CEE Retail Real Estate Awards. Podczas uroczystej Gali wręczenia nagród, która odbyła się 13 lutego 2014 roku w Warszawie, Dekada Grójec zyskała tytuł Retail Park of the Year. W konkursie oceniana była jakość projektu, efektywność budowy, lokalizacja i sukces komercyjny. Wszystkie zgłoszone projekty oceniane były przez niezależne jury składające się z uznanych przedstawicieli branży z Europy Centralnej i Wschodniej.

– Bardzo cieszymy się, że zrealizowana przez nas Dekada Grójec została nagrodzona
w prestiżowym konkursie CEE Retail Real Estate Awards, w którym co roku rywalizują najlepsze firmy z branży nieruchomości handlowych z całej Europy Centralnej i Wschodniej. To wyróżnienie jest dla nas niezwykle ważne, zwłaszcza, że już po raz drugi z rzędu jesteśmy docenieni przez kapitułę tego konkursu. Każda nagroda jest dla nas potwierdzeniem słuszność tworzenia centrów handlowych typu convenience w mniejszych miejscowościach – mówi Aleksander Walczak, Prezes Dekada Realty.

Dekada Grójec to obiekt handlowy przeznaczony na szybkie, wygodne zakupy. Pierwszych klientów centrum handlowe powitało 27 listopada 2013 r. i od tego czasu codziennie odwiedzają je tłumy klientów – zarówno mieszkańców miasta, jak i całego powiatu. Dzięki obecności popularnego supermarketu spożywczego, drogerii, salonu multimedialnego, apteki, sklepów z butami i odzieżą sportową, obiekt zaspokaja przede wszystkim podstawowe potrzeby zakupowe. Na powierzchni najmu 5 400 mkw. zlokalizowanych jest 16 lokali handlowych, m.in. Biedronka, Rossmann, Martes Sport, Media Expert, CCC, Ray Obuwie, eSmokingWorld, Apteka, Empik. W najbliższym czasie swoje lokale otworzą kolejne marki, m.in. sklep z modą damską New York Boutique oraz salon Orange.

Dekada Olsztyn to nowoczesne centrum handlowe usytuowane pomiędzy kluczowymi ulicami Olsztyna, w bliskim sąsiedztwie znajduje się dworzec PKP i PKS, dzięki czemu wszyscy oczekujący na pociąg lub autobus mają okazję do wygodnych zakupów. W Centrum Handlowym DEKADA Olsztyn na powierzchni 3 700 mkw. znajduje się 14 sklepów, a wśród nich: Biedronka, Pepco, CCC, Textil Market, Empik, Rossman, Optyk Tracewicz, Ruch.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na skierniewice.naszemiasto.pl Nasze Miasto