Został opracowany nowy regulamin i struktura organizacyjna, które uzyskały pozytywną opinię rady społecznej szpitala. Ograniczamy liczbę jednostek organizacyjnych z 14 do 8. Rezygnujemy również z utrzymywania wszystkich istniejących sekcji (pododdziałów), które w znakomitej większości przypadków podlegając kierownikowi działu posiadały dodatkowo powołanych w swoim składzie kierowników, zastępców kierowników itd.
Z informacji rzecznika prasowego szpitala:
Nowy regulamin zakłada uproszczenie tej złożonej struktury. Połączone w jeden dział będą na przykład dotychczasowe cztery odrębne: zamówień publicznych, administracyjno-gospodarczy, techniczno-eksploatacyjny i aparatury medycznej. Dzięki przyjęciu takiego rozwiązania otrzymujemy możliwość uzyskania pełnej kontroli nad gromadzeniem i wykorzystaniem materiału i sprzętu oraz realizowaniem zamówień publicznych wyłącznie w sytuacji zużycia większości zasobów. Dotychczas dochodziło do składania zamówień na materiały znajdujące się już w znacznych ilościach na stanie magazynowym ze względu na brak komunikacji między wymienionymi komórkami organizacyjnymi.
Od czerwca zostanie też powołany menedżer na stanowisko zastępcy dyrektora ds. ekonomiki świadczeń zdrowotnych. Jego zadaniem będzie m.in. prowadzenie dialogu z Narodowym Funduszem Zdrowia, zawieranie i rozliczanie umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, ocena możliwości wdrażania nowych i modyfikacji realizowanych aktualnie świadczeń zdrowotnych, określanie zapotrzebowania pacjentów na poszczególne procedury medyczne w związku z danymi demograficznymi, przy wykorzystaniu m.in. wskaźników epidemiologicznych oraz prowadzenie działalności polegającej na minimalizowaniu kosztów usług medycznych niedochodowych, ale w szpitalu niezbędnych, czyli koniecznych dla zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów.
Powołane będą również dwie nowe komórki: biuro dyrektora naczelnego (czyli de facto dawny sekretariat, istniejący, choć nieujęty dotychczas w regulaminie organizacyjnym) oraz zespół samodzielnych specjalistów składający się z pracowników, dla których ze względu na ich indywidualny charakter pracy nie powinno się tworzyć dodatkowych komórek organizacyjnych powodujących zbędny rozrost administracji (m.in.: radca prawny, rzecznik prasowy, inspektor BHP i P/POŻ, audytor wewnętrzny).
Będzie też działał główny księgowy, którego zadania mają skupić się wyłącznie w obszarze przewidzianym w ustawie o finansach publicznych, czyli dokonywaniu transakcji finansowych – wypłaty wynagrodzeń, spłaty kredytów, regulowanie zobowiązań wynikających z umów o podwykonawstwo itp., księgowanie wpływów i wydatków, przeprowadzanie wstępnej kontroli.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?