Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Klienci nie śpieszą się z zakupem mieszkań

Portal nieruchomości domy.pl
Polskapresse
Pośpiech jest zbędny, pośpiech jest złym doradcą – takie przekonania zdają się dominować u większości uczestników listopadowej ankiety portalu domy.pl, w której przedmiotem badania było to, w jakim czasie klienci poszukujący ofert sprzedaży mieszkań, planują dokonać ich zakupu.

Zastój na rynku, spadające ceny, a także zaczynający się okres przygotowań do świąt Bożego Narodzenia i powitania Nowego Roku sprawiają, że klienci podchodzą do sprawy terminu transakcji bardzo swobodnie i nie mają poczucia presji czasu.

Czytaj także: Potrzeba 4,5 miesiąca aby sprzedać mieszkanie z rynku wtórnego

Jak wskazują wyniki listopadowego badania przeprowadzonego przez portal nieruchomości domy.pl tylko co piąty klient poszukujący ofert sprzedaży mieszkań zamierza doprowadzić do zawarcia transakcji kupna w ciągu miesiąca, a więc jeszcze tym roku. W tym gronie znalazły się zarówno osoby już od dłuższego czasu poszukujące ofert, chętni do skorzystania z dopłat w ramach wygasającego wkrótce programu Rodzina na Swoim oraz nowi klienci przekonani o tym, że znalezienie i kupno idealnego mieszkania to proces łatwy i szybki.

Nieco większą grupę klientów stanowią osoby zakładające dokonanie zakupu nie wcześniej niż za miesiąc, a najdalej w ciągu 3 miesięcy. Taki termin na zrealizowanie transakcji zakłada 21,9 proc. klientów, którzy analizują obecnie oferty dostępne na rynku.

Wszyscy klienci, którzy szukają obecnie ofert i planują zakup w ciągu najbliższych 3 miesięcy to nieco ponad 40 proc. strony popytowej. Prawie 6 na 10 klientów poszukujących ofert sprzedaży mieszkań przewiduje podpisanie aktu notarialnego nie wcześniej niż za 3 miesiące, a ponad 1/3 – nie wcześniej niż za pół roku. To bardzo odległe terminy jeśli weźmiemy pod uwagę to, z jak bogatej oferty mogą obecnie wybierać i jak szybko banki rozpatrują teraz wnioski kredytowe.

Czytaj także: W 2013 będzie łatwiej o własne mieszkanie

Wyniki badania przeprowadzonego przez portal domy.pl wskazują, że inaczej niż w czasie boomu mieszkaniowego, klienci są teraz bardzo ostrożni - wolą dokładnie zapoznać się z ofertą rynku, zobaczyć jak będą kształtować się ceny w kolejnych miesiącach i podjąć decyzję bez zbędnego pośpiechu. Utwierdzeni w tym, że rynek przeżywa okres stagnacji, uodporniają się też na często wykorzystywane hasła reklamowe sugerujące, że dana oferta jest okazją, że cena jest wyjątkowa, że to ostatni moment na korzystny zakup, etc. Kiedyś powszechne były zakupy mieszkań dokonywane zaledwie po kilku dniach od rozpoczęcia poszukiwań. Obecnie klienci są świadomi tego, że czas działa na ich korzyść.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dolnoslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto