Droga do szkoły przyszłości prowadzi przez internet i multimedia

Artykuł sponsorowany
Być „szkołą przyszłości”, w której uczniowie dysponują tabletami, szkoła opleciona jest siecią Wi-Fi i korzysta ze sprzętu multimedialnego – to marzenie wielu oświatowych placówek w naszym regionie. Najprostszą drogą do realizacji tych marzeń jest udział w konkursach na dofinansowanie projektów z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013 (oś priorytetowa IV Społeczeństwo informacyjne – Działanie IV. 2 E – usługi publiczne), wspierających budowę społeczeństwa informacyjnego.

Jednym z takich projektów jest - realizowane w ostatnich miesiącach przez gminę Głuchów - przedsięwzięcie o nazwie „Szkoła przyszłości – e-kształcenie szansą na rozwój Gminy Głuchów” dofinansowane kwotą ponad 440 tys. zł, przy całkowitym koszcie – 518 tys. zł.

–_ Projekt, najogólniej mówiąc, wymagał zbudowania w gimnazjum bezprzewodowej sieci komputerowej Wi-Fi, zakupienia trzech projektorów multimedialnych i ekranów, wyposażenia uczniów w 260 tabletów oraz odpowiedniego przygotowania nauczycieli Gimnazjum Publicznym w Głuchowie do wdrożenia nowego sposobu nauczania _– opisuje organizacyjny wysiłek wicewójt gminy Lech Kowara.

Gmina zobowiązana jest do wykorzystywania efektów projektu przynajmniej przez 5 lat od daty zakończenia realizacji.

- Tablet to bardzo dobra pomoc dydaktyczna zarówno dla nauczyciela, jak i ucznia – uważa dyrektor Publicznego Gimnazjum w Głuchowie Ewa Wieczorek. – Choć wszyscy zdajemy sobie sprawę, że na długotrwałe efekty wprowadzenia innowacji musimy poczekać - dodaje.

Na razie na każdym kroku widać, jak bardzo cała szkolna społeczność zaangażowana jest w wykorzystywanie rezultatów projektu. – _Uczniowie, oprócz nabywania umiejętności korzystania z urządzeń multimedialnych, uczą się troski o powierzony sprzęt i odpowiedzialności _– dodaje dyrektor.

Podobnego zdania jest nauczyciel informatyki Publicznego Gimnazjum w Głuchowie Stanisław Skoneczny, podkreślając, jak dalece rozszerzyły się możliwości nauczania tego przedmiotu w wyniku realizacji projektu: - Tablety wprowadzone w naszej szkole wykorzystywane są na lekcjach informatyki poprzez zainstalowaną aplikację 4 edu. Uczniowie wykonują samodzielne prace również na innych aplikacjach np. prezentacje, obliczenia w arkuszu itp.

Uczniowie chętnie wykorzystają tablety do wzbogacania swej wiedzy także z innych szkolnych przedmiotów, do wyszukiwania aktualnych informacji oraz wzbogacania indywidualnych upodobań.

- Tablet służy do wyszukiwania dodatkowych, bieżących informacji _– podkreśla uczennica Magdalena Topolska z gimnazjalnej klasy III c. - _Uważam, że wprowadzenie tabletów uatrakcyjniło lekcje. Dzięki temu urządzeniu mam możliwość korzystania z internetu w szkole i w domu, rozwijając swoje zainteresowania. Być może dzięki tabletowi niektórzy uczniowie poprawią swoje wyniki w nauce… – dodaje Magda.

Projekt o podobnych charakterze, a nawet i nazwie, realizowany jest w gminie Rogów. W ramach RPO WŁ na lata 2007-2013, warte ponad 422 tys. zł przedsięwzięcie zatytułowane „Szkoła przyszłości – wdrożenie innowacyjnych form e-kształcenia w Gimnazjum w Rogowie”, dofinansowane zostało kwotą blisko 359 tys. zł. „Cyfrowe gimnazjum – wdrożenie e-kształcenia na terenie Gminy Brzeziny” to projekt wart prawie 304 tys. zł, dofinansowany kwotą 253 tys. zł. Także nad Wartą postawiono na szkolną informatyzację, realizując projekt „E-kształcenie szansą na rozwój Gminy i Miasta Warta”. Wart blisko 467 tys. – dofinansowany został kwotą blisko 397 tys. zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na lowicz.naszemiasto.pl Nasze Miasto