Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dorota Rutkowska i Leszek Trębski o PKP

redakcja
Dorota Rutkowska i Leszek Trębski o PKP
Dorota Rutkowska i Leszek Trębski o PKP
Poseł Dorota Rutkowska i prezydent miasta Skierniewice Leszek Trębski spotkali się ze Zbigniewem Klepackim, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju odpowiedzialnym za sprawy kolei. W spotkaniu uczestniczył także Cezary Rzońca, zastępca dyrektora ds. techniczno-eksploatacyjnych Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym w PKP PLK S.A. Rozmowy dotyczyły możliwości poprawy warunków podróżowania koleją na linii Łódź – Warszawa ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji mieszkańców Skierniewic.

Pierwsze odbyło się w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju z Podsekretarzem Stanu Zbigniewem Klepackim odpowiedzialnym w resorcie za kolej. Drugie spotkanie odbyło się w siedzibie zarządu Kolei Mazowieckich, a uczestniczył w nim m.in. prezes Zarządu Artur Radwan.

Od 1 lutego do 8 marca pociągi na odcinku Skierniewice - Grodzisk Maz. jeździć będą po obydwu torach. Minister w porozumieniu z PKP Intercity rozważy możliwość zatrzymywania się w Skierniewicach pociągu Łodzianin. Analizowana też jest możliwość zwiększania ilości wagonów w składach wysyłanych w trasę w godzinach szczytu. Przewoźnicy zobowiązani zostali do przekazywania rzetelnych informacji podróżnym, szczególnie dotyczących opóźnień. Ważne jest też wspólne honorowanie biletów wszystkich przewoźników.

Poseł Dorota Rutkowska i prezydent miasta Skierniewice spotkali się ze Zbigniewem Klepackim, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju odpowiedzialnym za sprawy kolei. W spotkaniu uczestniczył także Cezary Rzońca, zastępca dyrektora ds. techniczno-eksploatacyjnych Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym w PKP PLK S.A. Rozmowy dotyczyły możliwości poprawy warunków podróżowania koleją na linii Łódź – Warszawa ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji mieszkańców Skierniewic.

Zbigniew Klepacki został powołany na stanowisko wiceministra ds. kolei dwa tygodnie temu. Wraz ze sztabem zarządzania kryzysowego diagnozuje wszystkie problemy związane z funkcjonowaniem kolei, w tym również najbardziej interesującej nas linii nr 1. Odcinek trasy od Skierniewic do Warszawy jest w trakcie modernizacji, która potrwa do końca 2015 r. Z pewnością w tym czasie podróżni muszą się liczyć jeszcze z wieloma utrudnieniami. Intensyfikacja prac, która ma nastąpić wiosną wiąże się z wyłączaniem z ruchu jednego toru na remontowanych odcinkach. Modernizacja jest niezbędna – wymaga tego fatalny stan infrastruktury kolejowej, od wielu lat nieremontowanej.

Na razie, począwszy od 1 lutego do 8 marca pasażerowie mogą się spodziewać znaczącej poprawy. Prace ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne zostają wstrzymane, a ruch pociągów na odcinku Skierniewice – Grodzisk Maz. odbywał się będzie po obydwu torach. Według zapewnień dyrektora Rzońcy w tym czasie zostanie też wyłoniony podwykonawca, który przejmie front robót w miejsce firmy Feroco. Firma w styczniu zeszła z budowy, co mocno zaniepokoiło podróżnych. Jednak nie powinno to mieć wpływu na kontynuację modernizacji.

Materiał przesłany przez biuro prasowe Urzędu Miasta w Skierniewicach

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na skierniewice.naszemiasto.pl Nasze Miasto